Māksla nojauc valodas barjeras un tuvina cilvēkus. Tā, pēc Latvijas Nacionālā Mākslas muzeja apmeklējuma, secināja piekto un septīto klašu skolēni, kuri Rīgas pašvaldības Sabiedrības integrācijas projekta ietvaros piedalījās muzeja pedagoģiskajā nodarbībā “Skolotājs Purvītis”.
Vairāki Ukrainas civiliedzīvotāji, kuri šobrīd mācās Rīgas 85.pamatskolā kopā ar klases biedriem piedalījās muzeja speciālistu vadītajā radošajā nodarbībā. Skolēni ne tikai iedziļinājās latviešu mākslas klasiķa Vilhelma Purvīša gleznotajās ainavās, bet, darbojoties grupās, ievingrināja roku eļļas pasteļu glezniecībā. Sekojot izcilā latviešu glezniecības meistara kompozīcijas pamatprincipiem, skolēni radīja savas – četriem gadalaikiem veltītas Latvijas ainavas. Skolēnu apbrīnu izraisīja Latvijas Nacionālā Mākslas muzeja ēka un bagātais mākslas darbu krājums, tomēr lielāko prieku sagādāja radoša darbošanās kopā ar klases biedriem. “Viss man patika. Bija jautri tur zīmēt pavasari kopā ar citiem,” pēc pasākuma atzīst kāda 7. klases skolniece. Savukārt Arturs, kas Latvijā dzīvo tikai otro gadu saka, ka viņam visvairāk patikušas gleznas un izstādes iekārtojums.
I semestrī Rīgas 85.pamatskola Sabiedrības integrācijas projekta “Latvisku vidi stiprinot!” ietvaros plānoti vairāki pasākumi, kas skolēniem palīdzētu iepazīt Latvijas kultūras ikonas un veicinātu vēlmi apgūt latviešu valodu. Skolas bibliotēkā iegādāti vairāki izdevumi, kas veicina latviešu valodas apguvi cilvēkiem bez priekšzināšanām.
Projekts tiek finansēts Rīgas pilsētas Sabiedrības integrācijas programmas ietvaros.